Svenska Brukshundklubben (SBK) är en ideell medlemsorganisation för aktiva hundägare, specialklubb i Svenska Kennelklubben (SKK) och en frivillig försvarsorganisation.

Vi har utbildat hundar och hundägare sedan 1918 och har idag cirka 60 000 medlemmar, närmare 300 lokala klubbar runt om i landet och ett tjugotal rasklubbar.

Stort utbud av aktiviteter

Som medlem får du tillgång till Sveriges kanske bästa och bredaste utbud av hundkurser. Allt från valp- och allmänlydnadskurser till kurser inom tjänstehund och olika hundsporter.

Förutom tillgång till träningsytor och träningsgrupper får du även tillgång till utbildningar, tävlingar, prov, utställningar, mentalbeskrivningar och tidningen Brukshunden som utkommer med sex nummer per år. Genom ditt medlemskap får du personolycksfallsförsäkring och olika medlemsrabatter som exempelvis rabatt på hundförsäkring via Agria Djurförsäkring. Genom medlemskap i en rasklubb främjar du aveln av mentalt och exteriört sunda hundar.

Verksamheten bedrivs ideellt av våra medlemmar för våra medlemmar.

Läs mer om vår verksamhet här.

Se dina uppgifter och ditt/dina medlemskort här.